Університету імені Альфреда Нобеля

Гаряча лінія

067-626-25-52

КУЛЬТУРА ЯКОСТІ ОСВІТИ

Науково-педагогічні працівники кафедри інноваційних технологій в педагогіці, психології та соціальній роботі представили освітні програми. Результати перегляду освітніх програм розглянуті на засіданні Комітету з якості академічних стандартів

Комітет з якості академічних стандартів провів чергове засідання в онлайн форматі 24 травня 2021 року, до участі у засіданні були запрошені науково-педагогічні працівники кафедри інноваційних технологій в педагогіці, психології та соціальній роботі, на чолі з завідувачем кафедри Волковою Н.П. Учасники засідання розглянули освітні програми кафедри інноваційних технологій з педагогіки, психології та соціальної роботи на відповідність критеріям оцінювання якості (відповідно до Положення про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти).

На кафедрі здійснюється підготовка здобувачів за освітніми програми: на бакалаврському рівні: освітньою програмою (ОП) «Консультування та корекційно-розвивальна робота», ОП «Психосоціальна допомога та реабілітація»; на магістерському рівні: ОП «Консультування та реабілітаційна робота», ОП «Соціально-педагогічна діяльність», ОП «Педагогіка вищої щколи», ОП «Управління навчальним закладом»; на рівні PhD: ОП «Професійна освіта».

Цілі програм сформульовані у відповідності до стандартів та відповідають Місії (створення реальних освітніх та наукових якостей, що відповідають новітнім вимогам та потребам ХХ1 сторіччя й орієнтовані на динамічний розвиток економіки та суспільства, європейську й світову інтеграцію держави; надання всім, хто обрав навчання в Університеті, таких знань та умінь, які забезпечать їм мобільність та конкурентоспроможність на ринку праці в Україні та за її межами) і стратегії Університету імені Альфреда Нобеля, затвердженій рішенням вченої ради Університету до 2030 року, зокрема пп. 2.1, 3.1, 3.2, 3.3. До розробки цілей та освітніх компонент програм активно залучалися стейкхолдери (роботодавці, випускники, викладачі та здобувачі). Інноваційність освітніх програм визначається додатковими компетентностями та результатами навчання, які орієнтовані на міждисциплінарні й професійні компетентності та формування м’яких навичок, які прогнозовано будуть актуальними у роботодавців після закінчення циклу навчання.

Всі програми передбачають необхідність формування у здобувачів вищої освіти певної групи соціальних навичок (soft skills). З цією метою використовуються відповідні форми й дидактичні методи: тренінги, ситуативне навчання, case study, наукові доповіді, проектне навчання, творчі завдання, презентації творчих ідей, самостійна робота з розв’язанням задач на основі евристичних методів та інші. Формами навчання, що сприяють набуттю соціальних навичок є групова, парна, індивідуальна та фронтальна, а також виступи та обговорення на конференціях, спілкування у соцмережах, участь у конкурсах, групових завданнях. Наведені форми та методи роботи передбачають активну взаємодію між здобувачами вищої освіти, що сприяє формуванню у них соціальних навичок (softskills): комунікативні навички; когнітивні навички; управлінські навички; стратегічні навички; навички самоорганізації; емоційні компетенції.

В освітній процес впроваджуються інноваційні методи навчання: візуалізація лекцій, дискусії, дебати, студентські презентації, мозкові штурми, кейси та моделювання ситуацій, рольові, ділові ігри, тренінги, проектна методика; використання цифрових платформ для отримання зворотного зв’язку та проведення спільної командної роботи; онлайн-технології, зокрема сервіс Learningapps (додаток Web 2.0 для підтримки освітніх процесів у навчальних закладах різних типів), який дозволяє в ігровій формі закріпити теоретичний матеріал та проводити вхідний контроль знань на практичних заняттях та під час самостійної роботи. Для навчання активно використовуються освітній контент Google Classroom та сервіс онлайн-конференцій й відеозв'язку Zoom.

З метою врахування змін у потребах стейкхолдерів, здобувачів вищої освіти і суспільства та відповідно до Положення про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, прийнятих стандартів вищої освіти, для розгляду Комітетом з якості академічних стандартів Університету імені Альфреда Нобеля були представлені освітні програми усіх рівнів вищої освіти. Члени Комітету з якості академічних стандартів розглянули освітні програми усіх рівнів вищої освіти, погодили та рекомендували до затвердження Вченою радою Університету.

school and education

Гаряча лінія

067-626-25-52