Університет
Абітурієнтам
Навчання
Наука
Міжнародна діяльність
Якість
Кар'єра
Home Лаврентьєва Олена Олександрівна

Лаврентьєва Олена Олександрівна

професор кафедри психології та педагогіки
доктор педагогічних наук, професор
“Університет — це не лише місце, де ми здобуваємо знання, але й спільнота, що формує майбутнє. Разом ми творимо простір ідей, досягнень і відкриттів. Колеги, ваша відданість справі освіти та науки надихає. Студенти, ваші прагнення та наполегливість — це рушійна сила, що змінює світ. Хай кожен ваш день у нашому Університеті буде кроком до великих звершень і нових горизонтів!”

Освіта та кар’єра

Освіта: Криворізький державний педагогічний інститут: «Математика з додатковою спеціальністю фізика» (1990); Аспірантура 13.00.09 – теорія навчання, Криворізький державний педагогічний університет (2003), Докторантура 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти, Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України (2015).

Тема кандидатської дисертації: «Дидактичні умови формування інтелектуальних умінь старшокласників при вивченні науково-природничих дисциплін» (13.00.09 – теорія навчання, наук. кер.: проф. Буряк В.К.). Захищена у 2005 р.

Тема докторської дисертації: «Теоретичні та методичні засади розвитку методологічної культури майбутніх учителів природничих дисциплін у процесі професійної підготовки» (13.00.04 – теорія та методика професійної освіти, наук. конс.: проф. Хомич Л.О.). Захищена у 2015 р.

Вчене звання доцента по кафедрі педагогіки отримано у 2008 р.

Вчене звання професора по кафедрі загальнотехнічних дисциплін та професійного навчання отримане у 2020 р.

Наукові інтереси та публікації

Сфера наукових інтересів: 

теорія і методика професійної освіти, дидактика середньої та вищої школи, методика викладання у вищій школі, педагогіка, андрогогіка, методологія педагогіки, методологічна культура педагогічної діяльності, методологія наукових досліджень, ІКТ в освіті, цифрове освітнє середовище.

Участь у міжнародних науково-практичних конференціях: 

Лаврентьєва О. Оволодіння технологією кейс-менеджменту майбутнім соціальним працівником – вимога часу. Соціальна робота: виклики сьогодення: Збірник наукових праць за матеріалами Х Міжнародної науково-практичної конференції / за заг. ред. О. В. Сороки, С. М. Калаур, Г. В. Лещук. Тернопіль: ТНПУ імені В. Гнатюка, 2021. С. 228–231.

Кучма О.І., Лаврентьєва О.О. Формування методологічної компетентності майбутніх педагогів професійного навчання в контексті сучасних освітніх парадигм. Цифрова трансформація та диджитал технології для сталого розвитку всіх галузей сучасної освіти, науки і практики [Електронний ресурс]: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 26 січня 2023 р. / за заг. ред. І. Жуховського, З. Шарлович, О. Мандич. – Міжнародна Академія Прикладних Наук (Республіка Польща) – Державний біотехнологічний університет (Україна). – Вид.: MANS w Łomży, Ломжа, Польща, 2023. Ч. 2. С. 215–219. https://doi.org/10.58246/DDJV5629

Lavrentieva O., Shabanov S. Information and cognitive technologies as a modern educational trend and social innovation. Теорія і практика професійного становлення фахівця в інноваційному соціокультурному просторі: Матеріали 1-ї Міжнародної науково-практичної конференції, Дніпро, 5–6 квітня 2023 р. [Електронне видання]. Дніпро: Університет ім. Альфреда Нобеля, 2023. С. 211–219.

Лаврентьєва О., Філатенко Т. Особливості використання адаптивних електронних освітніх ресурсів у фаховій підготовці студентів коледжу. Адаптивні процеси в освіті: Збірник матеріалів (тез доповідей) 2‐го Міжнародного наукового форуму / за заг. ред. Г. В. Єльникової; ред. кол.: О. Л. Ануфрієва, Л. О. Бачієва, В. М. Гладкова, З. В. Рябова; упоряд. Я. Й. Васильченко. Київ‐Харків‐Запоріжжя, 2023. С. 211–212.

Moiseienko M.V., Moiseienko N.V., Lavrentieva O.O. Developing pre-service teachers’ digital competence through informatics disciplines in teacher education programs. Proceedings of the 6th International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2023). Kryvyi Rih, Ukraine, May 17, 2023. С. 45–52. https://ceur-ws.org/Vol-3844/paper11.pdf

Лаврентьєва О., Філатенко Т. Адаптаційні можливості навчальних СМАРТ‐систем в організації професійного навчання. Адаптивні процеси в освіті: Збірник матеріалів (тез доповідей) 3‐го Міжнародного наукового форуму / за заг. ред. Г. В. Єльникової. Київ: Юстон, 2024. С. 233–236.

Lavrentieva O., Kuchma O. Ethics and safety of self-presentation in the digital environment: challenges for individuals and higher education institutions. Теорія і практика професійного становлення фахівця в інноваційному соціокультурному просторі: Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, Дніпро, 17–18 квітня 2024 р. [Електронне видання]. Дніпро: Університет ім. Альфреда Нобеля, 2024. С. 23–27.

Лаврентьєва О. Мікрокваліфікації та сертифікація у професійній підготовці: нові можливості, перспективи і виклики. Проблеми та інновації професійної і технологічної освіти: реалії, досвід, перспективи: Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (Чернігів, 7–8 листопада 2024 р.). Чернігів, 2024. С. 51–54.

Lavrentieva O., Pysmenna O. Micro-credentials as a modern educational trend. Learning & Teaching: In the World after the War: Conference Proceedings of III International Scientific & Practical Conference, Kharkiv, Ukraine, November 8, 2024 / H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University; editorial board: I. Kostikova (editor-in-chief) etc. Kharkiv, 2024. Р. 102–103.

Лаврентьєва О. Дидактика в контексті цифровізації освітніх систем. ІV Міжнародна інтернет-конференція «Світ дидактики: дидактика в сучасному світі». Інститут педагогіки НАПН України, Київ, 29–30 жовтня 2024.

Наукові публікації:

Lavrentieva O.О., Arkhypov I.O., Kuchma O.I., Uchitel A.D. Use of simulators together with virtual and augmented reality in the system of welders’ vocational training: past, present, and future. Proceedings of the 2nd International Workshop on Augmented Reality in Education (Kryvyi Rih, Ukraine, March 22, 2019) / Edited by Arnold E. Kiv, Vladimir N. Soloviev. Vol-2547. URN: nbn:de:0074-2547-8. Pp. 201–216.

Lavrentieva O., Horbatiuk R., Skripnik L., Kuchma O., Penia V., Pahuta M. Theoretical and methodological bases of designing the information and consulting environment of educational institution. Journal of Physics: Conference Series, Volume 1840, 012060. XII International Conference on Mathematics, Science and Technology Education (ICon-MaSTEd 2020), 15–17 October 2020, Kryvyi Rih, Ukraine

Лаврентьєва О. О. Розвиток методологічної культури майбутнього вчителя природничих дисциплін у процесі професійної підготовки: теоретико-методичний аспект : монографія. К.: КНТ, 2014. 456 с.

Лаврентьєва О. Фахівець у просторі професійної культури: сучасні й трендові моделі. Теорія і практика професійного становлення фахівця в інноваційному освітньому середовищі : монографія [Електронне видання] / кол. авт.; за заг. ред. проф. Н.П. Волкової, О.О. Лаврентьєвої. Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2023. С. 432–461. ISBN 978-966-434-579-5 — PDF

Методика викладання у вищій школі : навч. посіб. / О.В. Малихін, І.Г. Павленко, О.О. Лаврентьєва, Г.І. Матукова. Київ: КНТ, 2014. 260 с. (Гриф МОН)

Волкова Н.П., Лаврентьєва О.О. Методика реалізації міждисциплінарних зв’язків у процесі фахової підготовки майбутніх соціальних працівників. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка: Збірник наукових праць. Педагогічні науки, 2022. Вип. 1(48). С. 17–26

Лаврентьєва О.О., Крупський О.П. Моделі розвитку лідерських якостей учнівської молоді: вітчизняний та зарубіжний досвід. Alfred Nobel University Journal of Pedagogy and Psychology, 2023. № 2 (26). С. 134–148

Міжнародна та громадська діяльність

Участь у науково-практичних, дослідницьких, стажувальних грантах:

V Міжнародна літня наукова онлайн-школа «Адаптивні процеси в освіті», 5-6 липня, 2024 р., 15 годин, 0,5 кредиту. (ГО «Школа адаптивного управління соціально-економічними системами)

IV Міжнародна літня наукова онлайн-школа «Адаптивні процеси в освіті», 4-5 липня, 2023 р. 15 годин, 0,5 кредиту (ГО «Школа адаптивного управління соціально-економічними системами)

III Міжнародна літня наукова онлайн-школа «Адаптивні процеси в освіті», 5-6 липня, 2022 р. 15 годин, 0,5 кредиту. (ГО «Школа адаптивного управління соціально-економічними системами)

German-Ukrainian Digital Innovation Network. DigIn Net 2 Project. International Internship “Digital Future: Blended Learning”, April 8, 2024 – May 31, 2024. Kothen, Kyiv, Odesa, Ternopil, 180 hours, 6 ECTS credits

Академічна доброчесність та тайм-менеджмент при підготовці наукових робіт: зарубіжний та вітчизняний досвід (23-30 жовтня, 2023, ГО «Міжнародна фундація науковців та освітян», Київ; Інститут дослідження та розвитку (IBR), Люблін), 45 год., 1,5 кредити.

Еразмус+ проєкт з «Розвитку потенціалу вищої освіти». PAGOSTE. Педагогічна та управлінська досконалість у професійній та фаховій передвищій освіті України: партнерство та європейські стандарти. 29 листопада 2021 р., Харків, 8 год.

Університет імені Альфреда Нобеля
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.