АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ТА ЕТИКА НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
«Чесність – основа науки!»
2022–2023 навчальний рік був присвячений формуванню культури академічної доброчесності, етики дослідницької діяльності та розвитку усвідомленої відповідальності за наукові результати. У фокусі були принципи прозорості, об’єктивності, поваги до авторства й толерантності у науковому середовищі.

КЛЮЧОВІ ТЕМИ ТА АКЦЕНТИ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
Академічна доброчесність: основи та значення
Зустріч, що ознайомила учасників із концепцією академічної доброчесності, її роллю у формуванні якісної наукової діяльності та впливом на репутацію дослідника.
Важливо: учасники отримали базові знання про етичні стандарти, що є фундаментом для подальшої роботи.
Прозорість і об’єктивність у наукових дослідженнях
Обговорення принципів відкритості, чесності у поданні результатів і методології, а також запобігання фальсифікації даних.
Важливо: формування навичок прозорої і критичної роботи з інформацією.
Повага до авторства і запобігання плагіату
Розгляд правил цитування, визнання внеску інших дослідників та етичного використання чужих ідей.
Важливо: навчання правильному оформленню джерел і формуванню власної наукової позиції.
Етика колективної наукової роботи
Дослідження аспектів взаємодії у наукових колективах, розподілу обов’язків, конфліктів інтересів та спільної відповідальності.
Важливо: розвиток командної етики та комунікаційних навичок.
Відповідальність за наукові результати
Обговорення юридичних, моральних і професійних аспектів відповідальності за достовірність і наслідки публікацій.
Важливо: усвідомлення наслідків наукової діяльності для суспільства.
Толерантність і повага в науковому середовищі
Розгляд важливості інклюзивності, культурної та ідеологічної толерантності для ефективної колаборації і розвитку науки.
Важливо: формування відкритого і підтримуючого наукового простору.
Серед запрошених експертів цього навчального року були:
Олена Лаврентьєва – докторка педагогічних наук, професорка.
Ольга Лебідь – докторка педагогічних наук, професорка, член Комісії з питань академічної доброчесності та етики Університету імені Альфреда Нобеля.
Тамара Поясок – докторка педагогічних наук, професорка.
Станіслав Сапожников – доктор педагогічних наук, професор.
Світлана Чергінець – завідувачка бібліотекою Університету імені Альфреда Нобеля.
Анна Степанова – докторка філологічних наук, професорка.
РЕЗУЛЬТАТИ 2022–2023 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
Навчальний рік 2022–2023 суттєво посприяв формуванню відповідального наукового середовища, де академічна доброчесність і етика стали ключовими цінностями. Завдяки комплексній роботі з аспірантами було закладено міцний фундамент для усвідомленого ставлення до наукової діяльності, що підвищило якість досліджень і репутацію молодих науковців.
Основні досягнення навчального року «Академічна доброчесність та етика наукової діяльності»
- поглиблене розуміння принципів академічної доброчесності та етики дослідницької діяльності
- формування навичок прозорої і критичної роботи з науковою інформацією
- засвоєння правил коректного цитування і запобігання плагіату
- розвиток командної етики та навичок колективної роботи
- усвідомлення відповідальності за достовірність і наслідки наукових публікацій
- підвищення рівня толерантності та поваги в науковому середовищі
ВІДГУКИ УЧАСНИКІВ ЗАСІДАНЬ
Дякуємо всім учасникам за активну участь, прагнення до розвитку і відповідальне ставлення до науки. Разом ми створюємо наукове середовище, де чесність, професіоналізм і підтримка стають запорукою успіху кожного з нас. Нехай здобуті знання й навички надихають на нові звершення і допомагають у досягненні найвищих професійних цілей!