МОВНА ОСОБИСТІСТЬ НАУКОВЦЯ: КОМУНІКАЦІЯ, СТИЛЬ, РЕФЛЕКСІЯ
«Твоє слово – твоя сила в науці!»
2024–2025 навчальний рік проходив під гаслом «Мовна особистість науковця: комунікація, стиль, рефлексія». Протягом року всі заходи, проєкти та ініціативи Клубу були присвячені розвитку мовної компетентності молодих науковців, вдосконаленню академічного письма, формуванню унікального стилю наукової комунікації, рефлексії й оволодінню сучасними методами презентації наукових результатів.

КЛЮЧОВІ ТЕМИ ТА АКЦЕНТИ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
Вступ. Мовна особистість викладача-науковця. Запуск онлайн-щоденників
Ця зустріч окреслила основну ідею року: чому мовна особистість є ключем до ефективної науки та ознайомила з форматом онлайн-щоденників як простору для регулярної рефлексії й фіксації власного мовного розвитку.
Важливо: учасники вперше отримали інструмент для самоаналізу мовних практик упродовж навчального року.
Мовна ситуація місяця: аналіз викликів і успіхів
Щомісяця учасники аналізували власні мовні труднощі й досягнення, ділилися кейсами, обирали теми для подальшого опрацювання.
Важливо: забезпечувався постійний зворотний зв’язок, актуалізація індивідуальних запитів і командна підтримка.
Формування й фіксація мовних цілей
Засідання було присвячене постановці особистих цілей у сфері академічної мови та визначенню критеріїв їх досягнення.
Важливо: застосовувався цілеспрямований підхід до мовного зростання протягом усього навчального року.
Моя мовна стратегія: лайфхаки, відкриття, підтримка
Учасники обмінювалися дієвими стратегіями, лайфхаками й особистими відкриттями в розвитку мовної особистості; відбувалася взаємопідтримка в подоланні типових труднощів.
Важливо: створювалося середовище взаємонавчання та обміну досвідом.
Академічна доброчесність у науковій комунікації
Засідання було присвячене етиці наукового спілкування, навичкам коректного цитування, уникненню плагіату й формуванню репутації доброчесного науковця.
Важливо: відбувалося формування довіри в науковій спільноті та дотримання професійних стандартів.
Аргумент у науковій комунікації: дискусія та переконування
Проводився практикум із розбудови аргументованої позиції, участі у наукових дискусіях і переконливої презентації власних ідей.
Важливо: розвивалися навички критичного мислення та впевненого представлення результатів дослідження.
Публічний виступ: структура, впевненість, самопрезентація
Розбирали ефективні структури виступу, техніки самопрезентації, тренували впевненість під час публічних захистів і конференцій.
Важливо: розвивалася комунікативна компетентність для успішної презентації себе як науковця.
Створення і редагування наукового тексту
Відбувався воркшоп, присвячений особливостям академічного письма, редагуванню та вдосконаленню наукових текстів.
Важливо: учасники практично вдосконалювали письмові навички для публікацій і дисертацій.
Презентація досліджень: науковий пітч
Практикували формат короткої й ефективної презентації власного дослідження («науковий пітч») – з фокусом на структурі, чіткості й зацікавленості аудиторії.
Важливо: застосовувався сучасний підхід до презентації результатів і готувалися до міжнародних стандартів наукової комунікації.
Підсумкова інтервізія: аналіз досвіду та онлайн-щоденників
Фінальне засідання було присвячене обговоренню особистих та командних результатів навчального року, аналізу рефлексій у щоденниках, визначенню точок зростання.
Важливо: закріплювалися здобутки і формувалася мотивація для подальшого мовного розвитку.
Серед запрошених експертів цього навчального року були:
Наталія Волкова – фахівчиня з професійно-педагогічної комунікації.
Ірина Олійник – філологиня, фахівчиня з культури наукової мови.
Анна Степанова – координаторка діяльності періодичних наукових видань Університету імені Альфреда Нобеля.
Олена Лаврентьєва – заступниця головного редактора Alfred Nobel University Journal of Pedagogy and Psychology.
Світлана Мединська – науковиця з досвідом міжнародних стажувань.
Ганна Вошколуп – фахівчиня зі створення особистого бренду.
Ольга Лебідь – фахівчиня з постановки цілей і самоменеджменту в науковій та освітній діяльності.
РЕЗУЛЬТАТИ 2024–2025 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
Упродовж року всі заплановані заходи та зустрічі Клубу аспірантів було успішно реалізовано. Учасники отримали унікальний досвід розвитку власної мовної компетентності, опанування стратегій академічного письма, публічних виступів, ведення наукових щоденників та презентації результатів досліджень у сучасному форматі.
Основні досягнення навчального року «Мовна особистість науковця: комунікація, стиль, рефлексія»
- сформовано спільноту однодумців, яка активно взаємодіяла, обмінювалася досвідом і підтримувала одне одного у вирішенні мовних викликів
- запроваджено онлайн-щоденники, що стали ефективним інструментом для самоаналізу й фіксації власного поступу
- вдосконалено навички академічного письма через участь у воркшопах зі створення та редагування наукових текстів
- здобуто новий досвід публічних виступів, тренувань з самопрезентації та ефективної комунікації в професійному середовищі
- проведено серію практикумів та дискусій з аргументації, академічної доброчесності, формування й досягнення особистих мовних цілей
- організовано зустрічі з провідними експертами, які надали цінні поради щодо розвитку особистого бренду, стратегічного планування, самоменеджменту та академічної етики
- оцінено особисті результати через підсумкову інтервізію, що допомогло визначити індивідуальні досягнення та точки подальшого зростання
ВІДГУКИ УЧАСНИКІВ ЗАСІДАНЬ
Разом ми створюємо спільноту, де кожен голос має значення, а мовна особистість зростає у діалозі, підтримці й натхненні. Дякуємо всім, хто був частиною цього навчального року!