
Освіта та кар’єра
Закінчив Дніпропетровський національний університет за спеціальністю “Інженер”, працював у галузі гідрогазодинаміки. У 1994 році захистив кандидатську дисертацію на тему “Тривимірна в’язка течія в осьових насосах”, отримавши ступінь кандидата фізико-математичних наук. Відповідаючи на виклики, що виникли в середині дев’яностих, переключився на наукову та освітню діяльність у сфері економіки та бізнесу, спочатку здобувши ступінь магістра з менеджменту та економіки, а потім захистивши докторську дисертацію “Стратегія підприємства в умовах невизначеності бізнес-середовища (методологічний аспект)” у 2004 році, отримавши ступінь доктора економічних наук (Dr Habilis).
Основні сфери наукових інтересів – стратегія та стратегічний менеджмент, організаційна (корпоративна) культура, а також економічні та культурні аспекти поведінки українських біженців у Європі під час повномасштабного вторгнення Росії у 2022 році.
У 1987-1995 роках розпочав наукову кар’єру в Інституті технічної механіки Національної академії наук у Дніпропетровську, Україна, де займався розробкою нових технологій для промисловості та сільського господарства, а також удосконаленням конструкцій ракетних та авіаційних двигунів, у тому числі для широко відомого літака “Мрія”.
Має досвід роботи у вищій освіті з 1995 року, з 2003 року працює у сфері бізнес-консалтингу. З 2005 по 2010 та з 2016 по 2019 роки був першим проректором та проректором з наукової та міжнародної діяльності в Університеті імені Альфреда Нобеля, м. Дніпро. З 2009 по 2010 рік був членом експертної групи з розробки стратегії інноваційного розвитку України на 2010-2025 роки. У 2010 році був співголовою робочої групи з розробки стратегії міста Дніпропетровська (колишня назва міста Дніпро). У 2020 році приєднався до команди з розробки економічної стратегії формування Дніпропетровського регіону (області).
Був одним з натхненників першої програми подвійних дипломів між британськими та українськими університетами у 2009 році та першої програми подвійних дипломів між польськими та українськими університетами у 2013 році.
Протягом чотирьох каденцій на посаді проректора Університету імені Альфреда Нобеля організував кілька університетських наукових заходів, зокрема Нобелівський конгрес та День об’єднання народів Африки, Азії та Латинської Америки.
З 2007 по 2014 рік я брав активну участь в експертизі освітніх програм, будучи членом Національної експертної ради з менеджменту та торгівлі. З 2004 по 2014 рік був членом Науково-методичної комісії з менеджменту. Є співрозробником професійних стандартів вищої освіти за спеціальністю “Менеджмент”.
З 2009 року поглиблено займається англомовним зануренням у викладання фахових дисциплін, психологією та мотивацією студентів.
У 2017 році став піонером у впровадженні стратегій фасилітації та гейміфікації викладання в українських ВНЗ.
У 2018 році ініціював рейтинг задоволеності студентів українськими університетами.
У 2020-2022 роках організував масштабні наукові та практичні дослідження для вирівнювання якості дистанційного навчання, спричиненого карантином через COVID-19, з класичним.
У квітні 2022 року ініціював дослідження щодо сприйняття соціальної підтримки здобувачів вищої освіти під час гібридного освітнього процесу в умовах воєнного стану та дослідження, присвячене процесу здобуття економічної незалежності українськими біженцями.
Наукові інтереси та публікації
Сфера наукових інтересів:
- стратегічне управління, організаційна культура, психологічний капітал, управління змінами
Участь у міжнародних науково-практичних конференціях:
1. Momot V. & Lytvynenko O. (2022) Perspektyvy zminy stanu ta potreb vitchyznianoho biznesu u potochnomu momenti [Prospects for changing the state and needs of domestic business in the current moment] Collection of abstracts of the IV International Scientific and Practical Conference “Innovations for Revival: National, Regional, International Context.” – Zaporizhzhia, October 12-13, 2023. – P. 606-610, Ukr.
2. Momot V. & Lytvynenko O. (2023) Vplyv movy vykladannia na protsesy kontsentratsii uvahy studentiv pid chas dystantsiinoho navchannia za umov voiennoho stanu [The influence of the language of instruction on the processes of students’ concentration during distance learning under martial law] Collection of abstracts of the International Scientific Conference «Management of Business Processes and Technological Innovations in Modern Conditions and in the Post-War Period”. Part II. – Kyiv, October 10-11, 2023. – P. 310-314, Ukr.
3. Momot V. & Sapin V. (2023) Konkurentne seredovyshche ta dynamika perekhodu pidpryiemstva do servisnoi ekonomiky [Competitive environment and dynamics of the company’s transition to the service economy] Iššūkiai vadybos moksle ir studijose. Nr. 4 Tezių ir straipsnių rinkinys. – Klaipėda, 2023 lapkričio 17 d. – С. 35-40.
4. Momot V. & Lytvynenko O. (2023) Dynamika priorytetiv u motyvatsii personalu ta liderstvo pid chas voiennoho stanu [Dynamics of priorities in staff motivation and leadership during martial law] Proceedings of the VI International Scientific and Practical Conference “Actual Problems of Management: Theoretical and Practical Aspects.” – Odesa, September 28-29, 2023. – pp. 17-19.
5. Momot V. & Lytvynenko O. (2023) Draivery zaluchennia uvahy zdobuvachiv pid chas zmishanoho vykladannia za umov voiennoho stanu [Drivers of attracting students’ attention during blended learning under martial law] Collection of abstracts of the International Scientific and Practical Conference “Transformations of Personality, Society and Labor Market: Future Challenges and Impact on Education.” – Kharkiv, September 20-22, 2023. – P. 476-477.
Наукові публікації:
Kholod, S., & Momot, V. (2024). Providing academic honesty and data reliability to WoS indexed sources. Akademichnyi ogliad [Academic review], 61(2), 7–19. (Web of Science) — DOI, PDF
Momot, V., & Lytvynenko, O. (2023). Modeliuvannia zmin aktyvnosti vitchyznianoho biznesu za umov viiny [Modeling changes in the activity of domestic business in times of war]. Akademichnyi ogliad [Academic review], 59(2), 173–189. (Web of Science) — DOI, PDF
Momot, V., & Lytvynenko, O. (2023). Specifics of Gaining Economic Independence by Refugees from Ukraine. Akademichnyi ogliad [Academic review], 58(1), 205–219. (Web of Science) — DOI, PDF
Momot, V., & Lytvynenko, O. (2022). Zmina priorytetiv u motyvaciyi personalu v kryzovyj ta pislyakryzovyj periody [Changing priorities in staff motivation during the crisis and post-crisis period]. Akademichnyi ogliad [Academic review], 57(2), 171–186. (Web of Science) — DOI, PDF
Momot, V.E., & Lytvynenko, O.M. (2021). Business hybridization in the financial sphere in the conditions of post-quarantine economic recovery. Financial Internet Quarterly „e-Finanse”, 17(4), 70–90. (Web of Science) — DOI, PDF
Momot, V.E., & Lytvynenko, O.M. (2020). Psychological Capital and Leadership Role under the Turbulent Conditions in Banking Sector. Financial Internet Quarterly „e-Finanse”, 16(4), 82–90. (Web of Science) — DOI, PDF
Momot, V.E., & Lytvynenko, O.M. (2019). Adjusting Bank Recruitment to the Specifics of the Millennial Generation as Conditions of Attractiveness Decline for Employment in the Banking Sector. Financial Internet Quarterly „e-Finanse”, 15(4), 73–82. (Scopus Radar) — DOI, PDF
Momot, V., & Lytvynenko, O. (2024). Psychological Capital in Maintaining the Students’ Positive Attitudes in Conditions of War. Formation of Competencies of Gifted Individuals in the System of Extracurricular and Higher Education, 2024(3), 82–95 — DOI
Дисципліни, які викладає
Міжнародна та громадська діяльність
Громадські проєкти:
2024 Ідеятон UNDP
Участь у науково-практичних, дослідницьких, стажувальних грантах:
2025 Проєкт Британської Ради SPRINGBOARD “Партнерство заради гендерної рівності
2024-now Проєкт Twinning “Програма подвійного диплому “Стале управління розумним містом”
2024-now Проєкт Erasmus+ SiN NEC № 1683112 – “Стійкість та інтернаціоналізація потенціалу для сприяння модернізації вищої освіти в нових країнах-сусідах Східного партнерства” – ERASMUS-EDU-2023-CBHE
2020-now Проєкт віртуальної мобільності Університету Альфреда Нобеля
2018-2019 Програма Британської Ради в Україні з розвитку лідерського потенціалу у вищій освіті