Університету імені Альфреда Нобеля

Гаряча лінія

067-626-25-52

КУЛЬТУРА ЯКОСТІ ОСВІТИ

Курс «Стратегія цифрового ринку в Європейському Союзі: становлення та розвиток»

Анотація курсу: Запропонований курс сприяє кращому розумінню основних тенденцій розвитку інформаційних технологій у сучасному суспільстві та бізнесі. Однією з таких сфер є ведення бізнесу та торгівля, зокрема, електронна комерція. Комерційний оборот у сфері міжнародної торгівлі все більше використовує переваги цифрових комунікацій у широкому розумінні, що викликає необхідність введення спеціального регулювання. Одним із шляхів вирішення цього завдання став проект Єдиного цифрового ринку (DSM), представлений Європейською Комісією, який стане основою для внесення змін до нормативних актів, що регулюють різні сфери цифрового ринку та електронної комерції, зокрема: підтримка малого бізнесу, заборона необґрунтованого геоблокування, захист авторського права та суміжних прав, а також питання кібербезпеки. Пропонований курс спрямований на вивчення основних аспектів цифрової трансформації ринкових систем в умовах становлення та розвитку цифрової економіки у ЕС.

Мета курсу: забезпечити формування глибоких та вузькоспеціалізованих знань щодо цифрової стратегії, цифрового єдиного ринку, цифрових інструментів. Протягом курсу студенти зможуть продемонструвати здатність розуміти та використовувати такі концепції, як цифрова трансформація, формування єдиного цифрового ринку в ЄС, електронна комерція, інформаційні та фінансові технології, інтелектуальна власність, прозоре середовище.

Теми лекцій

  1. Цифрова трансформація та цифрові технології в сучасній економіці та суспільстві. Цифровастратегія
  2. Концепція проекту формування європейського Єдиного цифрового ринку (Digital Single Market, DSM)
  3. Організаційні, інституційні, нормативно-правові основи регулювання електронної комерції та створення Єдиного цифрового ринку в ЄС
  4. Інтеграція України до Єдиного цифрового ринку ЄС

Створення сприятливого та прозорого середовища для розвитку ІКТ, цифрових мереж та інноваційних послуг

  1. Тенденції, проблеми та перспективи реалізації пріоритетів стратегії ЄЦР у сфері доступу споживачів до цифрових товарів і послуг, та розвитку цифрових мереж товарів і послуг
  2. Максимізація потенціалу зростання цифрової економіки в умовах інтеграції України до ЄЦР

Теми семінарських занять

  1. Цифровий ринок і захист споживачів у Європейському Союзі.
  2. Мережа електронної комерції EU4Digital у сфері цифровізації імпорту та експорту.
  3. Цифрові мережі та інноваційні послуги на Єдиному цифровому ринку.
  4. Інструменти та платформи соціальних медіа та їхній вплив на суспільство, бізнес та економіку.
  5. Інформаційні технології та Fintech у розвитку Єдиного цифрового ринку.
  6. Формування ключових компетенцій персоналу в процесі цифрової трансформації економіки ЄС.
  7. Цифрова реклама та маркетинг на єдиному цифровому ринку.

Навчальні матеріали з курсу

Джерела

  1. Fefer R. F., Akhtar Sh. I. (2018). European Union digital single market.Washington, D.C.: Congressional Research Service.
  2. Marcut M. (2018). Crystalizing the eu digital policy : an exploration into the digital single market.SPRINGER INTERNATIONAL PU.
  3. European Commission. Directorate-General Communication. (2018). A digital single market in Europe : bringing down barriers to unlock online opportunities.Luxembourg : Publications Office.
  4. Popkova, E. G., Sergi, B. S. (2019). Digital Economy. Cham : Springer.
  5. United Nations Conference on Trade and Development (2019).Digital economy report.New York : United Nations Publications.
  6. Lundqvist, B., Gal, M. S., Publishing, E. E. (2019). Competition law for the digital economy. Northampton : Edward Elgar Publishing.
  7. Agar, N. (2019). How to be human in the digital economy.Cambridge, MA : MIT Press.
  8. Zhu, X. (2019). Emerging champions in the digital economy : New theories and cases on evolving technologies and business models.Singapore : Springer Nature Singapore Pre Ltd.
  9. Ahuja, V., Alavi, Sh. (2019). Managing social media practices in the digital economy.Hershey : Business Science Reference.
  10. Chamoux, J.-P. (2019). The digital era. 2, Political economy revisited.London : Wiley-ISTE, 2019.
  11. Charlesworth, A. (2018). Digital marketing: a practical approach.Abingdon, Oxon; New York, NY : Routledge.
  12. Filho, W.L., Azul, A.M., Brandli, L., Özuyar, P.G., Wall, T. (2019). Industry, innovation and infrastructure.Cham, [Switzerland]: Springer.
  13. Laudon, C. K., Laudon, P. J. (2018). Management information systems: managing the digital firm.New York: Pearson, 590 p.
  14. Wong W E., Ma T. (2017). Emerging technologies for information systems, computing, and management.New York: Springer, 236 p.

school and education

Гаряча лінія

067-626-25-52